otevrene dvere vysehrad
otevrene dvere vysehrad
otevrene dvere vysehrad
otevrene dvere vysehrad

Je březen, příroda se pomalu začíná probouzet a stejně tak jako zahrádku, kterou je potřeba připravit na sezónu, je nutné zamyslet  se nad tím, kam chci na jaře posunout svůj byznys.

Brandové focení je jedna  z těch činností, kterou je nutné pořádně naplánovat a rozmyslet.

Sepsala jsem pro vás 8 bodů, které je potřeba navnímat.

Tak rychle do toho a půl je hotovo:-)

1. Jaké potřebujete fotografie pro váš byznys a kde je plánujete použít?

Tento bod vnímám jako jeden z nejzákladnějších a přesto se na něj zapomíná.

Napište si seznam míst, kde potřebujete použít nové fotografie. Poté si rozmyslete jaký je rozdíl mezi fotkami dle typu použití.

Možná zjistíte, že to nejsou jen fotky na nový web, ale chybí vám i nová profilovka, nejlépe s širokým úsměvem, kterým dáte najevo, že jste šťastni a je skvělé s vámi spolupracovat.

Nebo že plánujete napsat knihu a na její přebal budete potřebovat vhodné fotografie.

Dále fotky na instagram z vaší dílny, abyste vašim zákazníkům přiblížily proces tvoření atd.

Zrovna jste se zaregistrovala na seznamku a nemáte vhodnou fotku? I to by měl váš fotograf vědět předtím, než se pustí do práce. Možností je nepřeberné množství – detaily kancelářské práce do ebooku, vizitky, letáčky…

Můj tip: Plánujte i emoce, které chcete z jednotlivých fotografií vyzařovat. Nestane se vám pak, že budete potřebovat fotku na FB s hlavou v dlaních a bohužel nebude k dispozici..

Energetická čarodějka

2. Poznejte samy sebe a svoji značku

Možná vám to bude připadat jako klišé, ale není nic důležitějšího než vědět kdo jsem, kam jdu a proč. A protože se jedná o podnikání, stejné otázky je nutné položit směrem k vaší značce.

Vaše značka je vaší pověstí. Je to to, co lidi napadne, když slyší vaše jméno, nebo jméno vaší značky.

Definujte si hodnoty vaší značky

Čím je vaše značka výjimečná?

Co vás odlišuje od konkurence?

Kdo je váš zákazník a jak vypadá?

Připadá vám to jako úkol na několik dní? Nebojte, i s tímto by vám měl pomoci brandový fotograf.

3. Nechte se inspirovat

Vyrobte si například na pinterestu nástěnku s piny, na kterých budou fotografie, pózy, motivační citáty, které ladí s vaším brandem. Začněte tak, že si vyhledáte např. Personal branding photos for coaches, designers..atd.

Zvolte váš obor a nechte se inspirovat, uvidíte, že vás to bude bavit!

Nemusíte hledat jen online, vystřihněte si zajímavé reklamy, fotky z časopisů, cokoliv.

Tvořte koláže, bavte se s klienty o tom, co se jim líbí, užijte si přípravnou fázi focení!

Jak to dělám já?
Osvědčilo se mi klientkám po brandové schůzce zadat úkol – vytvoření vision boardu, který následně vloží do sdíleného dokumentu.  Klientčiným představám se pak dle situace snažím přizpůsobit.

4. Rozklíčujte váš archetyp

Pokud souzníte s archetypálním dělením osob dle Junga, zapracujte do boardu jeden hlavní a jeden vedlejší archetyp. Marketingový archetyp je pro značku něco jako pro limonádu příchuť. Je to pocit, který vaše značka vyvolá, chuť, kterou zanechá. Bez ní může existovat, ale teprve s ní je to ono.

Vyzkoušejte různé testy na internetu, nebo se poraďte s odborníky. Zkušený brandový fotograf by s archetypy měl umět pracovat.

5. Objednejte si toho nejlepšího fotografa,
kterého si můžete dovolit

V zahraničí je běžné, že se za skvělým fotografem cestuje stovky i tisíce kilometrů a ceny za focení se pohybují v řádech tisíců dolarů.

Vyberte si takového fotografa, který má dostatek zkušeností s brandovým focením a dokáže zohlednit vaše přání a požadavky. Takový fotograf vnímá rozdíly mezi portrétním a brandovým focením, zná aktuální trendy brandové fotografe a ví jaké rozměry fotografií potřebujete na web a proč.

Vyhledejte talentovaného fotografa, který se nadchne pro vaši značku a zasype vás nápady co a kde fotit. A především si objednejte takového fotografa, jehož snímky vás zasáhnou a se kterým si sednete lidsky a budete si rozumět.

Brandová fotografie je investice, která se vám okamžitě vrátí a posune váš byznys tam, kam potřebujete!

6. Zjistěte si za co platíte

  • Kolik času se vám fotograf bude věnovat?
  • Kolik lokací s vámi navštíví?
  • Kolik fotografií bude odevzdávat a v jakém formátu?
  • Kolik času zabere postprodukce?
  • Získáte plná práva na použití fotografií?
  • Kdo a jak se postará o vaši vizáž (pokud je součástí nabídky)?
  • Kdo mi pomůže vybrat lokaci na focení a kdo ji bude rezervovat? Jak to bude s platbou za nějakou mimořádnou lokaci?
  • Co doprava? Kolik bude stát a je součástí ceny?
  • Spolupracuje fotograf s mým webmasterem?

…to jsou otázky, které je nutno zodpovědět před objednáním služby.

7. Příprava je základ

Vypadá to jako úplná hračka, jenže je opravdu hodně věcí, které je nutno probrat před samotným focením.

Já osobně nejraději všechno konzultuji během přípravné brandové schůzky.

Ujasníme si zde záměr a následně koncept focení, použití barev, návrhy lokací, vizáž, doplňky a outfit. Taková schůzka většinou trvá cca hodinu a po této konverzaci zasílám návrhy vizáže, outfitu a především lokací focení.

..a) Prostředí

Velký důraz je potřeba klást na výběr prostředí, ve kterém se fotíte. Jste online specialistka, která tráví hodiny a hodiny u počítače a maximálně se jde projít po městě? Pak se určitě nefoťte u potůčku v lese.

Fotografie by měla být autentická a uvěřitelná. Lépe budete působit třeba ve vaší stylové kuchyni či v kavárně.

Budte kreativní, nebo si vyberte takového fotografa, který nemá problém domluvit focení ve vašem oblíbeném hotelu, knihovně, nebo třeba ve škole, pokud to ladí s vaší značkou.

Osobně vnímám prostředí focení jako extrémně důležité také z hlediska energie, kterou místo vyzařuje a dávám si na jeho výběru hodně záležet.

b) Vizáž

Toto je další velmi specifická záležitost brandové fotografie. Trendem je přirozený look, nejlépe bez makeupu. Ovšem ne každá žena si toto může dovolit. Já osobně doporučuji každé ženě alespoň jemný makeup, který pleť sjednotí a maličko vystínuje.

Vy to možná ani nepoznáte, ale velmi se to odrazí na hodinách fotografa či retušéra, strávených nad retuší vašich fotek. S profesionální vizážistkou se domluvte na stylu vizáže, čím více detailů ji dáte, tím spokojenější budete s její prací.

Vlasy si každá žena umí upravit sama, ale před focením je rozhodně přínosné navštívit kadeřnici, odbarvit odrosty, sestříhat či jen umýt a vyfoukat.

c) Outfit

Trendem brandové fotografie je fotit přirozené fotky, které budou zároveň krásné i autentické (věřte, že to lze, i když vám táhne na 60, nebo máte pár kil navíc).

Vybírejte outfit, který je v souladu s vaší značkou i typem postavy. Pokud si chcete pořídit nějaký nový kousek do šatníku, zohledněte jeho nositelnost v běžném životě. Nefoťte se určitě v něčem, co byste si jinak neoblékla. Pokud je například vaší barvou žlutá, neznamená to, že vše co si oblečete musí mít barvu slunce, použijte ji pouze na doplňky či boty.

Osobně se mi velmi osvědčilo posílat klientkám po schůzce manuál k brandovému focení, jehož součástí jsou tipy na outfity vzhledem k jejich archetypu, vybraným barvám či typu postavy.

d) Barvy

Barvy se řeší v celkové koncepci nejen vzhledem k fotografiím, ale také pokud již jsou vybrány barvy na webu. Vychází také z archetypálního členění. Jejich použití ovlivňuje lidskou psychiku, takže doporučuji zamyslet se jakou emoci chceme v zákaznících vyvolat, jaký dojem chceme zanechat. Obecně se nedoporučuje používat v marketingové komunikaci barvy, které sami nemáme rádi.

e) Doplňky

Doplňky se v brandové fotografii řeší ze dvou pohledů. Jedním jsou klasické doplňky outfitu jako například šperky, klobouk, šála…na tyto maličkosti určitě nezapomeňte, jsou možná důležitější než samotné oblečení, dají vašemu outfitu ten správný šmrnc.

Doplňky, nebo propriety, které definují vaší značku jsou pro brandové focení ještě podstatnější.

Píšete, kreslíte, navrhujete? Nezapomeňte na krásný blok a pero (pokud možno v brandových barvách)

Tvoříte celý den na počítači se sluchátky? Určitě tyto potřeby přibalte s sebou do kufru. Vezměte si s sebou oblíbenou knihu, karty, kamen, svíčku…cokoliv, co uznáte za vhodné.

8. Termín focení

Jak vidíte výše, před samotným focením je nutné zajistit spoustu záležitostí. Neodkládejte prosím vaší objednávku na neurčito, ale pečlivě plánujte.

Již teď víte, že cca za 2měsíce budete na web potřebovat nahrát fotografie? Objednejte se hned, nečekejte na poslední chvíli.

Je vaším záměrem fotit za rozbřesku, nebo chcete mít fotky se západem slunce v tzv. Zlaté hodince? Je potřeba tomu přizpůsobit čas focení.

Doporučuji také brát v potaz váš ženský cyklus. Snažím se focení načasovat na dobu ovulace klientky, protože to je období, kdy žena nejvíce září a focení si nejlépe užije.

Můj tip: Vyhraďte si na focení celý den, užijte si to, nikam nespěchejte. Bude pro vás jednodušší se uvolnit a výsledek bude stát za to.

Moderní šamanka vyšehrad
Moderní šamanka vyšehrad

Nyní máte vymyšlen koncept, místo na focení zarezervováno a já vám přeji, abyste si jej užila s lehkostí a radostí!